Το «2258: Μια ιστορία για την αναγέννηση της γης» είναι ένα ντοκιμαντέρ που μιλάει για το έδαφος και την αναγέννηση. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίκος Παντερμαράκης, ενώ το σενάριο βασίστηκε στην πρωτότυπη έρευνα της Σίσσυς Παπαδογιάννη.
Η έμπνευση για τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ προήλθε από το πρόγραμμα «Αναγεννητική Γεωργία για το Οροπέδιο Λασιθίου και τους Ανθρώπους του | Προς έναν Βιώσιμο Διατροφικό Προορισμό» που εκπαιδεύει τοπικούς παραγωγούς στις αρχές της βιολογικής-αναγεννητικής γεωργίας.
Με αυτό σαν αφετηρία, το 2258 εστιάζει στη μεγάλη εικόνα: την υποβάθμιση του εδάφους, την κλιματική κρίση, το σύγχρονο μοντέλο κατανάλωσης, την υγεία, τη βιωσιμότητα των συστημάτων παραγωγής τροφίμων, το μέλλον της γεωργίας. Στο ντοκιμαντέρ μιλούν διακεκριμένοι επιστήμονες και ακαδημαϊκοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στελέχη διεθνών οργανισμών, και πολιτικοί.
Καθώς το ντοκιμαντέρ εκτυλίσσεται, η δυστοπία εναλλάσσεται με την ελπίδα και μια αλληγορία πάνω στον μύθο της Περσεφόνης γίνεται όχημα στοχασμού πάνω στο μέλλον της ανθρωπότητας.
Το ντοκιμαντέρ πλαισιώνεται από τη δραματική αφήγηση του Αιμίλιου Χειλάκη και την πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Καπαρού.
Το 2258 παρακολούθησε για ένα χρόνο έξι παραγωγούς από το Οροπέδιο Λασιθίου και τις προσπάθειές τους για μετάβαση σε αναγεννητικές καλλιεργητικές πρακτικές.
Εκτός από το οροπέδιο Λασιθίου γυρίσματα έγιναν στο Ηράκλειο (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο κ.ά.), την Αθήνα (Γεωπονικό Παν/μιο Αθηνών κ.ά.) και τη Νάξο (με πρόσκληση από το πρόγραμμα Climate Change Imprint on a Tectonically Active Landscape του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Civis).
Νίκος Παντερμαράκης: Σκηνοθεσία
Ο Νίκος Παντερμαράκης υπογράφει τη σκηνοθεσία του 2258. Έβαλε τη δική του οπτική στις αντιθέσεις που διέπουν το ντοκιμαντέρ (Δυστοπία – Ελπίδα, Μεγάλη Εικόνα – μικρόκοσμος οροπεδίου Λασιθίου) και συνέθεσε το εικαστικό, σκοτεινό, αλληγορικό σύμπαν της Περσεφόνης.
Εκτός από το 2258 έχει σκηνοθετήσει άλλα δύο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους (“Στην άλλη άκρη του κόσμου”, “Πνεύμα σε κίνηση”) και δύο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (“Είμαι Λέφτερος”, “Μανώλας ο τελευταίος χαμάλης”).
Σίσσυ Παπαδογιάννη: Έρευνα & Σενάριο
Η Σίσσυ Παπαδογιάννη έκανε την πρωτότυπη έρευνα για τη δημιουργία του σεναρίου του 2258. Για να συνθέσει την ιστορία του ντοκιμαντέρ και να κατανοήσει σε βάθος τα θέματα που πραγματεύεται, συνομίλησε με επιστήμονες, ακαδημαϊκούς, πολιτικούς και ειδικούς για την αναγεννητική γεωργία.
Η αναζήτηση αυτή ήταν και για την ίδια μια πορεία έμπνευσης, προβληματισμού και αφύπνισης.
Nickolay Dorozhkin
Κώστας Κεαλάρ
Πολίνα Δασύλλα
Ανδριανή Αγγελιδάκη
Σάντρα Οντέτ Κυπριωτάκη
Γιώργος Καπαρός
Χάρης Κουτρουμπόπουλος
Μιχαήλ Κωνσταντάκης
Μαρίνα Gjonaj
Γιάννης Νικολουδάκης
Σπύρος Λιανάκης
Χρυσή Βαρούχα
Αιμίλιος Χειλάκης
Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για αποθήκευση και/ή πρόσβαση στις πληροφορίες της συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκλησης της συναίνεσης ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.